Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

La Dieta Mediterrània

La Dieta Mediterrània

La Dieta Mediterrània. Tots ens hem preguntat alguna vegada perquè és tan famosa i recomanable la dieta mediterrània. Bé doncs, sembla ser que és una de les formes de menjar basada  principalment en productes locals dels països situats a la part del Mediterrani; com per exemple, Espanya i Itàlia.  Una alimentació força sana i equilibrada per la seva abundància en vegetals i  rica en àcids grassos insaturats. És a dir, es baixa considerablement el consum de carns vermelles, els ous, la mantega, els dolços i la resta hidrats de carboni.

Els principals ingredients que la formen serien, les verdures, les llegums, les carns blanques, el peix, els fruits secs, l’arròs, la fruita, la pasta, l’oli d’oliva i el vi amb moderació. Així mateix, aquesta dieta compta amb innumerables receptes elaborades amb productes de temporada. Cosa que, fa que la cuina tradicional junt amb el factor cultural, siguin l’èxit de trobades familiars, reunions d’amics, celebracions de tot tipus, etc.

Quins resultats podem obtenir?

Si tenim una alimentació equilibrada com ara aquesta dieta i es fa exercici amb una regularitat de 5 dies setmanals uns 30’ diaris, podrem gaudir d’una bona salut i trobar-nos en bona forma física. Així també, podrem controlar la nostra pressió arterial; mantenir a ratlla la hipercolesterolèmia i protegir-nos de malalties cròniques com podrien ser la diabetis o demències del tipus Alzheimer.

D’aquesta forma, contribuirem en el control del nostre pes i el benestar físic amb una millora del funcionament dels nostres ronyons i els nostre cor. També, cal dir que s’ha descobert que hi ha una menor taxa de mortalitat per càncer comparada amb països que mengen molts precuinats, greixos i menjar ràpid.

Per contra, s’ha de dir que potser en alguns casos s’ha detectar la falta de ferro, degut a la poca ingesta de carns vermelles que comporta aquesta dieta. Per tant, s’hauria de reforçar l’alimentació en llenties, per exemple; i no oblidar-nos que per sintetitzar el ferro al nostre cos, s’ha de fer conjuntament amb vitamina C.

Comments 0

Deixa un comentari